11 Mayıs 2016 Çarşamba

Köylü ile Bülbül

Köylünün kendi elleriyle oluşturduğu bir bahçesi varmış. Bu bahçede de güller varmış. Köylü bu güllerden birini çok severmiş.

Bir sabah gülünü sevmeye gitmiş ama bir de ne görsün? Bülbül yüzünü güle sürüp gülün yapraklarına zarar veriyormuş. Sinirlenen köylü bülbülü kafese kapattı. Bülbül neden kafese kapatıldığını anlayamadı ve sordu:

-Beni neden kafese kapattın? Suçum ne? dedi.

Köylü:

-Sevdiğime zarar verdin dedi.

Bülbül:

-Güle zarar verdim diye bunları yapıyorsun ama bana verdiğin bu ceza ne olacak? dedi.

Bunun üzerine köylü bülbülü serbest bıraktı.

Bülbül:

-Sen bana iyilik yaptın, ben de sana iyilik yapacağım, dedi. Bahçedeki ağacın altını kaz, orada hazine var dedi. Köylü bülbülün dediğini yaptı ve hazineyi buldu. Köylü bülbüle şöyle dedi:

-Hazineyi gördün de benim sana yaptığım tuzağı nasıl görmedin? dedi. Bülbül:

-Takdir-i ilahi hükmünü gösterecekse göz görmez.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder