6 Mayıs 2016 Cuma

Fuzuli-Leyla vü Mecnun'dan

Can verme gam-ı aşka ki aşk afet-i candır
Aşk afet-i can oldugı meşhur-ı cihandır

(Aşk gamına can verme. Çünkü aşk canın afetidir.
Aşkın can afeti olduğu dünyaca meşhurdur.)

Yahşı görünür sureti mehveşlerin amma
Yahşı nazar etdükde ser-encamı yamandır

(Ay gibilerin yüzü güzel görünebilir.
Ama dikkatlice bakarsan sonun kötüdür.)

Yad itme kara gözlülerin merdüm-i çeşmin
Merdüm diyüp aldanma ki içdikleri kandır

(Kara gözlülerin göz bebeğini anma.
Bebek diye aldanma çünkü içtikleri kandır.)

Vefa her kimseden kim istedüm andan cefa gördüm
Kimi kim bi-vefa dünyada gördüm bi-vefa gördüm

(Her kimden vefa istediysem ondan cefa gördüm.
Vefasız dünyada kimi gördüysem vefasız gördüm.)

Eksük olmaz gamumuz munca ki bizden gam alup
Her gelen gamlu gider şad gelüp yanumuza

(Niceleri bizden gam alır gamımız eksilmez.
Her gelen yanımıza mutlu gelip gamlı gider.)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder