5 Mart 2016 Cumartesi

Cennet cennet dedikleri, birkaç köşkle, birkaç huri. İsteyene ver onları, bana seni gerek seni.

        Yunus Emre'ye ait bu sözler ne kadar da anlamlı ve derin öyle değil mi?
        Ben Yunus Emre'yi bu yaz daha iyi tanıdım. Trt 1'deki onun hayatını dizisiyle... O dizide anlatılanların ne kadarı doğru bilmiyorum fakat Yunus Emre'nin öyle bir hayatı olduğunu düşünmemiştim. O dizi Yunus Emre'yi merak etmeme vesile oldu. Bu yüzden Yunus Emre'nin hayatı hakkında araştırmalar yapacağım.
        Gelelim Yunus Emre'nin yukarıdaki sözüne. Dizeler o kadar etkileyici ki... İnsanın içini titretiyor, ısıtıyor. Herkes bu dizeleri okuyunca Rabbine bu denli aşık olmayı ister. Yunus Emre'nin duyduğu hissiyat çok büyük. Allah herkese aşkların en büyüğünü versin.
         Yunus Emre'nin hayatıyla ilgili kesin bilgiler yoktur. Kimi çiftçi olduğunu söyler ama dizide kadılıktan dergaha bağlandığını anlatır. Yani hayatıyla ilgili birçok rivayet vardır. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder